8 начина за продуктивна сутрин



Сутрините винаги са били моето време, когато нещата са по-бавни и се отпускам преди началото на натоварения ден. Да имам това време за себе си и да не бързам е важно за мен, защото ми помага да започна по възможно най-позитивния начин. С този пост искам да ви покажа, че можете да имате продуктивна сутрин, малко по-спокойна и по-малко забързана? Просто следвайте тези 8 стъпки и ще бъдете готови да започнете деня - ще получите някои идеи за съзнателни неща, които можете да добавите към сутрешната си практика! 

1.Станете рано
Това е нещо повече от очевидно. Как иначе ще открием повече време във вече препълнения ни, със задачи, ден? Започнете като настроите алармата си 15 минути по-рано от предназначеното. Доказано е, че на тялото ни му трябва малко време да се приспособи към новата времева рамка. Обещавам ви, след като свикнете да ставате по-рано, ще се чувствате страхотно, готови да влезете в рутината си и да прекарате 1-2 допълнителни часа за себе си.
Това ме накара да се замисля за нов пост. Искате ли да направя един експеримент – да ставам по-рано и след това да ви споделя плюсове от ставането рано и защо да го правим? :)

2.Спете повече
Просто си легнете по-рано, дам.
Ако например искате да станете към 6:00 – 6:30 – ще трябва да си лягате рано. Тялото ни се нуждае от красотата на съня си, така че е препоръчително да си лягаме най-късно 11. Четете книга или слушайте вдъхновяващ подкаст, за да приготвите очите си за затваряне.
Важен съвет: вечерта преди тази ,,зрелищна’’ сутрин, ако гледате Netflix в леглото, сърфирате в Инстаграм или каквото и да е друго ( което не трябва, но всички правим ), настройте екрана си на ,,нощен режим’’. Довиждане, ужасна синя светлина!

Ако не сте чели последният ми пост, ще ви е от полза в това отношение. Линк ще откриете като цъкнете тук.

3.Планирайте напред
Това е толкова важно, особено за фрийлансърите. Трябва да запълните календара си до най-малката подробност.
Задайте цели за деня, които се появяват, запишете вашите списъци със задачи и планирайте. Дори и да не успеете да отметнете всичко, вече ще са визуализирани в ума ви.
Аз лично използвам два планера. Единият ми е подарък – планирам месеца си, дните и седмиците, а другият е за по-лични неща от Infinity Home.
Записвайте! Пишете всичко, всяка една идея, задача или мисъл, които се преплитат в ума ви. Това е една медитация за душата  и съзнанието ви. Може дори да измислите някоя блестяща творческа идея – кой знае?

4.Оставете социалните мрежи настрани
Не си поглеждайте сутрин телефона. Нищо хубаво не може да дойде от това. Една от моите грешки е, че това е първото нещо, което правя. Ужасно вреден навик. Дори ако очаквате важно съобщение или емейл, това няма значение преди 8 часа сутринта. Знам че е трудно, да издържите без да прегледате Инстаграм фийда си и да видите какво сте пропуснали снощи. Ако успеете да стоите настрана, ще останете по-фокусирани върху задачата и творческият ви поток няма да бъде нарушен.

5.Хубаво кафе за душата, или време за мен
Обичам кафето. Наслаждавайки се на чаша кафе с мляко, с часове и часове сутрин е толкова релаксиращо, малкото ми удоволствие. Когато имам това време се наслаждавам до последната минута.

6.Упражнения
Вземете тези ендорфини и започнете деня си, като раздвижите тялото си. Аз се боря все още с това. Харесва ми сутрин да бъде спокойно, но това наистина помага да се направят някои лесни упражнения за разтягане или йога. Направите ли ги, можете спокойно да продължите с другите си задължения, без постоянно да поглеждате към календара за тренировка.

7.Вода
Пийте вода. И то много. Една чаша студена вода ще помогне на вашето тяло да се събуди. Може да добавите и лимонов сок ( от плода, не концентриран ) към нея. Лимонът е много добър за нас и помага при храносмилането.

8.Вдъхновяващ подкаст
Обичам подкастове. Слушам ги при всяка възможност, която ми се отдаде. Супер пристрастяващо е и чудесен начин да започнем деня или за развлечение по пътя за работа/университет/училище. Темите, които засягат ( поне тези, които слушам ) са личностно развитие, грижа за себе си, здраве, осъзната медитация.

Надявам се, че намерихте този пост за полезен и че отсега нататък сутрините ви ще бъдат продуктивни, спокойни и усмихнати! :) Ще се радвам да ми споделите вашите малки сутрешни рутини. Очаквам коментарите ви!

Благодаря Ви, че ме четете!
-Мари.

You May Also Like

2 коментара

  1. Сънят и ставането рано все още са ми слаб елемент в рутината, но пък за сметка на това много ценя бутилката вода рано сутрин, времето офлайн докато закусвам и планирам задачите си, както и тренировката в залата, които не се случват след 11 часа. Напоследък ми харесва медитацията преди закуска на отворен прозорец - обожавам свежестта на студения въздух, зарежда ме с енергия и несъмнено ме събужда. Комбинацията от всички тези неща е рецепта за прекрасен ден!
    Между другото, много би ми било интересно да споделиш подкастовете, които слушаш! Огромен фен съм и си търся нови!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара, Ева! <3 Съжалявам, чак сега го виждам..
      Много се радвам, че подкрепяш казаното в публикацията и голяма част от нещата, присъстват и в твоята сутрешна рутина. Изпращам ти подкастове на лично съобщение! <3 :)

      Изтриване