Неделя | Да поговорим за тревожността



Тревожността е чувство на безпокойство, страх  или нервност за нещо с несигурен резултат. Ключовата дума за мен е неясна, така като несигурността е може би един от най-големите ми страхове. Не ми харесва неизвестното, но за някои може да бъде процъфтяващо и възприемано като предизвикателство.
Едно от най-големите неща тук е да знаете, че не можете да контролирате всичко, особено какво ще се случи в бъдеще. Разбира се, ако се приспособяваме към нашите ценности и цели, тогава ще вземем правилните решения, за да сме щастливи.
Една от любимите ми техники за справяне с тревожността и паниката, може да се приложи към всяка ситуация. Разрушаването на проблема, как се чувствате и защо, може да ви помогне да се върнете назад и да попречи на случващото се в ума ви. Това в никакъв случай не е лек за състоянието ви. Призовавам всеки, който страда сериозно от това, да потърси медицинска помощ, защото и психическото състояние е толкова важно, колкото физическото.
Може да вземете лист хартия и химикал, за да запишете някои от мислите и чувствата, които имате, свързани с тревожността ви. Помага ви, когато го видите черно на бяло написано.

ПРИЧИНАТА
Какво е нещото, което те накара да се почувстваш зле, притеснен, уплашен? Може да е от липсата на работа, притеснение за изпити и кандидатстване ( както в моят случай ) или да си в ситуация, от която не можеш да избягаш, примерно. Каквото и да е, запиши го на момента.

ЧУВСТВОТО
Тогава помислете за това, което предизвиква тревожността. Милион и една мисъл ще изтласкат ума ви, негативните прониквания като мисли, чувства, усещания, спомени, представи. Как се чувстваш? Ядосан, тъжен, притеснен, наранен. Запиши и това, до най-малката подробност.

СТРАХЪТ
Какво означава за вас тъгата, болката, съжалението? Като пример мога да дам моят случай – типичен. Притеснението от предстоящите ми изпити, страхът от това дали ще бъда приета, където искам. Дали това е правилният ми избор? Всяко едно от тези несигурности и чувства ни показват страховете ни, най-лошия ни сценарий. Те са отрицателни емоции и това, което се случва е, че не се занимаваме с тревожността, а сме прекалено заети да мислим за самата мисъл и да се забъркваме в паниката.

Животът може да бъде забързан, хаотичен и всички ние имаме своите лоши дни. Почивката от хаоса е едно от най-хубавите решения, които можем да вземем за себе си. Този пост е един от най-трудните за мен, който написах. Опитвам се да гледам от позитивната страна на нещата. Да се усмихвам на всяко едно нещо, което е на пътя ми. Да се разсейвам от лошите мисли и да се радвам на малките, но хубави неща в живота ми. Вдъхновявам се от хора, започвам да практикувам осъзната медитация и да записвам по-често мислите си на хартия. Най-хубавото нещо, което мисля да направя идните седмици е да отида на почивка, далеч от социалните мрежи и на спокойно с любим човек. Един последен съвет от мен – Усмихвайте се и се грижете за себе си по-малко всеки ден!

Очаквам вашите коментари и ще се радвам да създадем дискусия! : )

Благодаря ви, че ме четете!

-Мари.

You May Also Like

4 коментара

  1. Това, за което си мислиш, е това, в което се превръщаш. Затова човек не трябва да съсредоточава енергията си върху негативните си емоции и мисли, а обратното - да си създаде навик да ги превръща в позитивни. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Напълно съм съгласна с теб! Изпращам ти много усмивки <3

      Изтриване
  2. Темата ми е много лична, защото от вече около 7 години се боря с този проблем. За съжалени, понякога решението не е просто да дишаш дълбоко и да тичаш срещу страховете си, за да ги пребориш, понеже се оказваш стиснат за гърлото и притиснат към леглото. Нямаш желание да станеш, а страхът провокира разни физически реакции. Сложно е, гадно е, а хората все още не разбират, че това е истински проблем, който не се решава с едно просто щракване на пръсти или фразата "абе, я се стегни".
    Справянето с този проблем е истинска борба със себе си и с околните, често си има цена, но много пъти си заслужава! Решение има :)
    А постът ти е много смислен, ще се сетя за него и ще го прочета отново, ако някой ден отново ми се наложи да се боря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ева, коментарът ти ме усмихна широко! Много се радвам, че заставаш зад думите ми и подкрепяш написаното. Най-важното е, че си се справила с този проблем и има решение. Изпращам ти много усмивки! ❤

      Изтриване