''Удивителната и изключителна приказка за Мирър и Голиат'' - Ревю.

Издателство: Сиела
Автор: Ишбел Бий
Страници: 260
Оценка в Goodreads: 4/5 

Анотация: 
1888 г. Момиче на име Мирър и нейният мистериозен спътник Голиат пристигат на брега на викторианска Англия. Нещо не е наред с момичето от деня, в който нейният обсебен от лудост дядо я заключва в тайнствен часовник, обсипан с божи кравички. Мирър не знае каква е, но е наясно, че вече не е точно човек.
Джон Лъвхарт, от своя страна, не е роден проклет. Но след зловещата смърт на родителите му е осиновен от мистър Фингърс, демоничен властник на Подземния свят. Някои казват, че той е побъркан. Джон би се съгласил.
Сега мистър Фингърс има една основна цял – да похити Мирър, чиято душа е ключът към затвърждаване на властта му за вечни времена. Чудакът Джон, облечен в палтата си, обсипани със сърца, винаги готов на импулсивна жестокост, трябва да я открие за него.

Или.. 

Нека си признаем честно, повечето от читателите съдим по кориците. А ‘’Удивителната и изключителна приказка за Мирър и Голиат’’ просто ми се наби на очи в книжарницата и ми крещеше ‘’КУПИ МЕ!!’’ , ‘’ПРОЧЕТИ МЕ!! ‘’ . Корицата беше първото нещо, което привлече вниманието ми относно книгата. Художникът на корицата John Coulthart я е направил просто приказна. Създадена е с толкова усилие и усет за привличане като магнит на читателя, преди да е прочел и дума от книгата. Искрено много се радвам, че издателство ‘’Сиела’’ са запазили оригиналната корица, защото тя е един шедьовър на изкуството. Красивите декоративни мотиви, шрифтът, образите на малката Мирър и Голиат, цветовете, които допринасят щрих на мистериозна приказка, всичко е толкова ахх. Истинска красота! Произведение на изкуството!
Като цяло аз рядко срещам книга толкова уместно озаглавена като тази! Не само, че е наистина изключителна и необикновена, тя също е и необичайна и неочаквана. Тази книга е наистина трудна за описване. Това е странно и своеобразно нещо, с повече от едно докосване на ужасите, и абсолютно наслаждаване на викторианска обстановка, привеждане в нюанси на ангели и демони, мистика, сеанси, Джон Изкормвача, гръцката митология и египетската археология. Това е умен и загадъчен, а и също и доста чаровен, сложен начин на описване на тази история.
На мен лично много ми хареса, но тази книга не е за всички. Защо? Защото книгата няма главна сюжетна линия. Има много гледни точки на почти всички герои от книгата, а те са доста. На повечето тази идея не им допада. Книгата на моменти е доста хаотична и ни прокарва нагоре като тесте карти, за да допринесе за объркването, но лично на мен ми допадна това.
Героите, които са споменати в заглавието, а именно Мирър и Голиат преобладават само в първата половина на книгата, след това се появяват нови и нови неща и така позабравяме за тях. Частта, която Лъвхарт поема, я намерих за доста завладяваща, страховита и много много интересна.
Има нещо в книгата, което не ми хареса, затова оцених книгата с 4 звезди. В самата история има доста дупки, някои от въпросите, които си задавах докато четях книгата, останаха без отговор. Как работят часовниците или как беше хваната принцесата? Но все пак явно целта на книгата е да не разваля самата илюзия.
Има толкова много аспекти в историята, че става трудно да разберем дали изявленията и страничните глави са реално важни или не. Предимно това е загадъчна, объркваща, завладяваща и интригуваща история и на моменти няма дори и късче смисъл, но това е добре.
Ако търсите нещо различно, от това което четете, нещо с готически нюанси и не сте твърде притеснени от това, че няма главна сюжетна линия, то тази книга е за вас. Това е странна и ексцентрична и дори очарователна в зловещ начин история. Едно нещо е сигурно : не съм чела нещо подобно никога и не очаквах да ми хареса, но вече съм напълно сигурна, че съм готова за още много повече.

Благодаря на издателство Сиела, за предоставената възможност!

-Мари.

You May Also Like

0 коментара