''Самодива'' от Краси Зуркова - Ревю

Издателство : Егмонт
Автор : Краси Зуркова
Страници : 416
Оценка в Goodreads : 4/5


‘’Самодива’’ има обилна, тъмна и загадъчна красота. Написана е по много хубав начин, което я прави още по-хубава за четене. Присъства и въображение в корицата, което също ми допадна. Става дума за една млада, талантлива пианистка, която напуска родната си страна България, за да учи в принстънския университет. Всичко това звучи нормално, но това е далеч от целия сюжет на историята. Тя е открила тайни от семейството си, минало, което в крайна сметка я води до Америка и Принстън. Но това, което я чака там е не само вихрушка, сложна романтика, но също така и, тайните на семейството и, трагедия и мъка, чиито основи лежат в гръцката митология. Очарователно звучи нали?
Това определено беше уникална история и не свърши въобще така, както очаквах аз. Обичам как разказът се задвижва от тези трагични митове и аз обичах пътуването с Теа, как тя свързва всички различни аспекти на нейният опит и митовете, за да създадем история за това, което се случи с нейното семейство. Това определено беше любимата ми част от историята!
Аз обаче въобще не съм фен на любовта между Теа и Рис. Мисля, че имаше някои страхотни моменти, но аз просто не харесвам Рис изобщо. Той беше толкова властен, че просто се дразних адски много. Обаче доста заобичах ъгъла на романтиката между Теа и Джейк. Бях пристрастена към Джейк през цялото време. Чувствах тяхната връзка много специална, яд ме е че участваха в този любовен триъгълник. Може би, само това ми беше отрицателната черта в историята.
Другото нещо, което ми хареса и трябва да се спомене е, че писането е изключително красиво и аз поздравявам авторката за нейните превъзходни истории и писане. Книгата е пълна с някой от най-красивите изречения, които някога съм чела. Чувствах се някак омагьосана от тази книга, стиснах я до сърцето си и очаквах просто да ме остави без дъх. Обичам прекалено много книги май, а ?
Искам да споделя няколко цитата от тази книга и се надявам и на вас да ви харесат толкова, колкото на мен, защото те.. просто.. Уау те са красиви!  

‘’Тъмнината не ни поглъща току-така, Теа. Тя е суетна. Иска да бъде поканена.’’

‘’Отново същите шест акорда, този път заредени със сила, настойчиви – не въпрос, а заплаха. Последвана от тишина, която според написаните ноти трябваше да трае само секунда, сега се оказваше безпощадна в ръцете му – агонизираща, несекваща. Тишина, в чиято примка беше невъзможно да поемеш дъх и която изличаваше всякакво понятие за време, докато не останеше само ужасеното предчувствие за музиката, която щеше да последва. И тя дойде; най-сетне прозвуча. Музика толкова непрощаваща, колкото никога не си бях представяла, че музиката може изобщо да бъде. Музика, пълна с неизлечима, отчаяна болка.’’

Припадам. Красиви са нали?

Книгата, като цяло ми хареса много. Имам чувството, че тази книга приляга съвсем удобно в няколко жанрове, така че аз ще я препоръчам на всеки, който иска по-добра мистерия, фантазия или просто романтика. Също мисля, че някой елементи от тази история може да се класират в свръхестествен и исторически роман. С удоволствие бих прочела продължението на книгата! ‘’Самодива’’ е едно доказателство, че е напълно възможно една книга от български автор може да пожъне успех по-голям в чужбина! Гордея се с Краси Зуркова и прекрасната и книга! Препоръчвам ви я с две ръце, заслужава си прочита и!

Благодаря искрено на издателство Егмонт, за предоставеното копие, в замяна на честно ревю! :)

-Мари.

You May Also Like

0 коментара