''Дивергенти'' от Вероника Рот - Ревю

Издателство : Егмонт
Автор : Вероника Рот
Страници : 416
Оценка в Goodreads : Може ли да са 10 или 15 звезди? Иначе 5/5 <3 


Въобще не съжалявам, че прочетох тази книга! Мислих си, че няма да ми хареса, защото това не е жанр, който харесвам. Уви сгреших, това се превърна в един от любимите ми! Книгата ме грабна адски много! Моментално след нея си пуснах и първата част от филма. Да, колкото и да е странно аз не го бях гледала. Защо прочетох точно тази книга? ‘’Дивергенти’’ е на моя радар от известно време, канех се да я прочета и накрая ми се отдаде тази възможност. Бях леко скептично настроена, както казах по-горе..Но си обещах да и дам шанс, защото никога не знаеш, една книга по какъв начин може да те изненада.
В един свят, опустошен от човешките слабости на алчност, невежество, лъжи, страхливост и ненужна агресия, се очертава едно ново общество. От ръба на апокалипсис, човечеството се реорганизира в бъдеща версия на Чикаго, разделен на пет франкции, наречени касти. Те се поддържат и живеят от една-единствена основна ценност. Тези, които водят прост живот. Посветили са се да помагат на другите, дори хранят тези, които не принадлежат към нито една каста – те приемат кастата на Аскетите.Тези, които ценят знанието и логиката са Еродитите – те знаят всичко. Тези, които ценят честността и реда и казват истината дори, когато не им се иска приемат кастата на Прямите .Тези, които обработват земята, ценят добротата, хармонията и са винаги щастливи – те са Миротворците. Тези, които са защитниците, войници, полиция, смели, безстрашни и свободни – те приемат кастата на Безстрашните.

Родена в семейство на Аскети, Беатрис е живяла живота си и се опитва да отстоява идеалите на родителите си. Само позволено да се погледне в огледалото веднъж годишно, бозаво облекло, Беатрис се стреми да бъде като вид на майка си, спокойна като по-големия си брат и добър държавен служител като баща си. Но за Беатрис винаги е известно, че тя е различна и тя не принадлежи към Аскетите. След тест за избора на каста, се оказва, че тя не принадлежи към нито една каста.. тя е Дивергент.
‘’Дивергенти’’ дебютния роман на Вероника Рот ме изненада. Очаквах съвсем различно нещо, а ми напълни душата толкова много! Макар да има някакво съмнение, че книгата е бързо и поглъщащо се четиво, в същото време не е така. Ако има някой, който все още не е прочел тази книга, ви я препоръчвам с двете си ръце, даже и двата крака :XD . Грабва ви още от първите 20 страници! Аз лично след като прочетох книгата, изгледах и първата част от филма и останах много приятно изненадана. Филма ме грабна също толкова, колкото и книгата. Да не говоря за актьорския състав, леле..Фор е много много красив! <3 ‘’Дивергенти’’ е новата ми любима поредица, нямате си и на идея колко съм обсебена! Ще си нарисувам птици, като на Трис, казвам ви! Поздравявам ви с песен от Soundtrack-а на филма. *намигва ви *


Приятно четене! :)

-Мари.

You May Also Like

8 коментара

  1. Не милех да чета поредицата, но след товето ревю си промених мнението. Представила си я много добре и скоро ще и дам шанс. Гледала съм първия филм, който ми хареса, надявам се и книгата да ми хареса. :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че съм успяла да те подтикна към четенето на тази невероятна поредица! :) Ще ти хареса, сигурна съм!

      Изтриване
  2. Преди време исках да прочета книгата, но после незнайно защо, се отказах. След като прочетох ревюто ти май книгата отново ще се върне на преден план. Колкото до филма, него съм го гледала и наистина има много хубав саунтрак, a песента, която си избрала е една от любимите ми. ^^

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, радвам се, че накарах още един човек да прочете книгата, заради мое ревю! Радвам се, че песничката ти е харесала! ^-^

      Изтриване
  3. Мари, чудесно ревю! Единственото, което ме спира да прочета книгата е това, че вече съм гледала филма, но след ревюто ти бих й дала шанс! <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ади! <3 О, още един човек, който накарах да я прочете, чрез моето ревю! Леле, много съм щастлива! :) <3

      Изтриване
  4. Прекрасно ревю! Обожавам книгата, а от филма останах разочарована. Много моменти бяха пропуснати и не всички герои бяха включени. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! :) Колкото до филма, права си.. но на мен лично много ми хареса.

      Изтриване