Още един ден от Фабио Воло - Ревю

Издателство : Колибри
Автор : Фабио Воло
Страници : 263
Оценка в Goodreads : 5/5 

Никога не съм била фен на италианската литература. Но аз наистина, не знам какво направи тази книга с мен. Може би начина, по който италианския писател я е написал. Може би това, че темите, с които се занимаваше бяха любов и спомени. Каквато и да е причината, вече италианските книги ме карат да се чувствам добре, а тази просто е връхната точка.
,,Още един ден’’ от Фабио Воло е история на двама привидно различни хора, които пресичат пътищата си отново и отново. В началото, което се случва е чист късмет, но с течение на времето те започват да открадват погледи един към друг във всеки един възможен шанс. Той е Джакомо, а тя е Микела и тяхната история е история за любов и загуба, от провал и ново начало..
Като следваме героите от Италия до Ню Йорк и накрая до Париж, ние ги опознаваме много добре. Те са много човешки..пълни с недостатъци и страх, пълни с надежди и мечти. Предполагам, че може да се каже, че цялата история се върти около мечти. Мечтата, ще ви държи в капан в една клетка.
Това, което правят Джакомо и Микела е да играят играта на любовта, отново и отново, но не за дълго. Печелят или губят, това не изглежда да има значение за тях. Важното е да се опознаят помежду си добре, и да се наслаждават на това, което всеки от тях може да предложи. Те се срещат, те си говорят, те пият, те слушат много музика и те правят любов, а думите като поток, ведър поток на страницата :

,,Исках да стане ловец на емоции и спомени.’’ , казва той.

,,Ние сме изхвърлени навън от себе си.’’ , твърди тя.

,,Тя беше на вратата, имах смелостта да се отвори.’’ , той си мисли и се усмихва.

Мога да продължа да пиша цитати за дълго време, но аз ще добавя още малко и ще престана, защото ако го продължа магията на тази книга може да се намери в тях, и така няма да ви е интересно на вас. Ще заобичате тази книга ( силно се надявам ). Прозата е изискана, ,,парцела.’’ е прост, толкова е интригуваща и чувствата са толкова реални. Авторът изглежда обитава телата и душите на героите си и по този начин успява да ни даде една история, която е трудно да се забрави. Този роман е задължително четиво, което трябва да прочетете, горещо Ви я препоръчвам.
Отне ми около четири дена, за да завърша този роман, но това беше само защото бях толкова очарована от неговите герои и техния свят, че ми се искаше тя да продължи още и още.. Разбира се има и други книги, други истории, които ни напомнят за най-важните неща в живота. Например това колко е от значение да бъдем самите себе си и да гоним собствените си невъзможни мечти. Точно както Джакомо и Микела направиха.
Препоръчвам ви след книгата, да си пуснете и филма ,,Допълнителен ден’’. Но честно казано мен повече ме докосна книгата, от колкото филма.

Любими цитати :

,,Понякога излизам на разходка и ми се приисква да се пъхна в някоя книжарница. Да вляза и да прекарам там известно време: да подържа някоя книга в ръце, да я разлистя..действа ми отпускащо. Става ми някак хубаво." 

,,Пиша в тетрадката си. Не вдигам глава, но усещам, че ме наблюдаваш. Чувствам очите ти върху себе си. Галят ме, проникват в мен….”


-Мари.

You May Also Like

0 коментара