30-дневно предизвикателство за минимализъм.

Здравейте! В последно време започнах да се интересувам от много различни теми. Може би се дължи на разнообразието, но определено ми влияе доста добре. В момента чета книгата на Мари Кондо ‘’Магията на подреждането’’.  За хората, които не са я чували, книгата се основава на метода ‘’веднъж подредено, никога разхвърляно’’. Аз съм от хората, които си планират всичко. В последно време станах маниак на тема подреждане. Разбира се, не съм от типа хора, които абсолютно всичко им е хаос, но и такива моменти има. Тази книга ме научи, че трябва да държа това, което ми носи щастие, а останалото да го изхвърля от живота си. Определено тази книга задълбочава любовта към подредения живот. Сравнително от скоро започнах да се интересувам и от минимализъм. Благодарение на Ралица Генчева, научих и за това предизвикателство, за което ще ви говоря в момента. Всеки е чувал за ‘’свежия начален ефект’’. Това е явление, че големите цели и трудните промени в навиците, са много по-лесно постижими след временни прекъсвания. Чрез това предизвикателство се надявам с леки, но големи стъпки да вникна в минималистичния живот, да открия много нови неща и да дам нов старт на живота си. Време е да живеем по-прост и по-съзнателен живот с по-малко неща, но повече време и енергия за хората и нещата, които обичаме и ценим. Нека преминем към самото предизвикателство. Всеки може да се включи с мен, стига да има желанието да го направи.

1.Цял ден трябва да сме офлайн.
- Не влизайте в нито една социална мрежа цял ден. За мен ще е малко трудно, така като аз съм свикнала със ставането да проверя фейсбука и инстаграма си.

2.Медитирайте за 15 минути.
-Като пример е сложена апликацията Headspace. Пробвала съм един ден и определено е една много осъзната медитация. Чувала съм и доста добри отзиви за нея.

3.Разчистете своя дигитален живот.
-Аз съм от хората, на които лаптопа/телефона са пълни с един куп излишни глупости. Време да изчистим всичко ненужно.

4.Ден без оплаквания.
-Аз съм от хората, които се оплакват много. Може би това ще е един доста труден ден за мен, но ще се опитам! Обещавам.

5.Идентифицирайте 3-6 основни приоритета, които имате.
- Напишете тези цели, които са ви най-важни и ви правят щастливи.

6.Направете си сутрешен ритуал.

7.Трябва да ревизираме нашият списък за четене.
- Не само за книги, а и за имейли и други неща.

8.Трябва да се научим да се наслаждаваме на усамотението.
- Поне по три часа за себе си.

9.Намалете колекцията си за красота.            
         
10.Никакви мейли или социални мрежи до обяд.

11.Трябва да си преценим какви са ни ангажиментите и да ги оценим.
- Да премахнем тези, които не са ни приоритет.

12.Дефинирайте си целите за годината.
- Трябва да имате поне три основни цели.

13.Отделете си цял следобед, за да си разчистите гардероба.

14.Направете стъпка към това да научите нещо ново. Ново умение.

15.Прегледайте навиците си.
-Дневните и вечерните. Направете ги по-хубави.

16.Цял ден не купувайте абсолютно нищо.

17.Цял ден правете само едно нещо, а не няколко наведнъж.
-Обърнете цялото си внимание само към едно нещо.

18.Разчистете си списъка с последователи и приятели в социалните мрежи.

19.Отиди на разходка и се опитай да бъдеш съзнателен.

20.Без телевизия цял ден.

21.Води си записки за 20 минути.

22.Създайте си вечерен ритуал.
- Релаксирайте, четете книга, медитирайте, пийте ментов чай.

23.Излез без грим.

24.Упражнявай благодарност.
-Научи се да благодариш. Това е осъзнаване.

25.Оставете си целия ден не планиран.

26.Идентифицирайте си нещата, които ви носят стрес.
-Осъзнайте ги и ги премахнете.

27.Изчистете си чекмеджето с всякакви неща.

28.Освободете се от една цел.
-Ревизирайте целите си и се освободете от една цел. Напишете нова, която да ви носи по-голямо щастие.

29.За един ден си изключете всякакви известия.

30.Оценете последните си пет покупки.

Аз започвам предизвикателството заедно с Рали от неделя. А вие? :)

-Мари.

You May Also Like

0 коментара