Книжна равносметка - 2016

В  00:00 часа се чу странен шум. Стрелките на часовника тиктакаха и се сляха в едно. 2016 година излетя през прозореца. Заедно с нея изпратих всичките негативни спомени, които ме връхлетяха през годината. Задържах усмивките, топлите прегръдки и запомнящите се моменти. Посрещнах 2017 година с часа пенливо шампанско и лека усмивка, приготвяйки се за най-хубавото. Посрещнах я с пожелания за много здраве, щастие и успехи. Нека това е моята година!
Здравейте, книжни души! Честита Нова Година! Пожелавам на всички ви много здраве, щастие, късмет, любов и безброй прекрасни книжни светове! Нека книгите и магията да ви следват през тази нова година и да е много по-добра за всеки един от вас! Пътешествайте из книгите, а и по света в това няма лошо, сбъдвайте мечтите си, гонете целите си с пълна сила и органайзер под ръка и всичко най-хубаво!
2016 година ми беше една от най-силните години откъм прочетени книги. Много съм горда със себе си, защото надминах поставените ми рекорди и се доказах, че с желание всичко се постига. И капчица време, разбира се. Както казва Блажев, тази година ми беше окнижена! За тези дванадесет месеца минах през купища светове, различни жанрове и безброй герои, които ще топлят силно сърцето ми, а някой ще го правят на купче лед. Тук идва реда и на благодарностите към родителите ми, приятелите ми и издателствата, възможността да притежавам всяко едно четиво в колекцията си. Тази година работих с доста от издателствата и се надявам и тази година да продължим с добрите взаимоотношения и колективна работа.
В началото на януари си поставих като предизвикателство в Goodreads да прочета 60 книги. В момента прочетените ми книги са 83. Четенето не беше толкова лесно, колкото изглежда. Преминах през доста препятствия, доста книжни застои, но важното е че успях да изпълня целта си и да я надмина. Сега ще направя списък с книгите, които прочетох през 2016-та, след което ще изброя няколко книги, които са ми направили най-голямо впечатление през изминалите месеци.

‘’Фенка’’ от Рейнбоу Роуъл
‘’Крадецът на книги’’ от Маркъс Зюсак
‘’Едип цар’’ от Софокъл
‘’Един удар на сърцето’’ от Теодора Костова
‘’Баба праща поздрави и се извинява’’ от Фредрик Бакман
‘’Островът на изгубените’’ от Мелиса Де Ла Круз
‘’Алена Кралица’’ от Виктория Айвярд
‘’Онзи ден’’ от Фабио Воло
‘’Антигона’’ от Софокъл
‘’Да изгубиш Хоуп’’ от Колийн Хувър
‘’Абсурдни времена’’ от Д.Банев и М.Петкова
‘’Този мъж’’ от Джоди Елън Малпас
‘’Под този мъж’’ от Джоди Елън Малпас
‘’Белжар’’ от Мег Уолицър
‘’Сподели’’ от Емил Конрад
‘’На светофара’’ от Доротея Петрова
‘’Дивергенти’’ от Виктория Рот
‘’Връзка’’ от Рейнбоу Роуъл
‘’Двор от рози и бодли’’ от Сара Дж.Маас
‘’Леден блясък’’ от Луиз Патън
‘’Съчинения в 4 тома. Том първи’’ от Иван Вазов
‘’Елинор и Парк’’ от Рейнбоу Роуъл
‘’Богат,Беден’’ от Ъруин Шоу.
‘’Просяк,Крадец’’ от Ъруин Шоу
‘’Пипи Дългото Чорапче’’ от Астрид Линдгрен
‘’Never,Never’’ by Colleen Hoover
‘’Изборът’’ от Кийра Кас
‘’Елитът’’ от Кийра Кас
‘’PS. You are mine’’ by Alexa Riley
‘’The Hotel’’ Part 1 by Lola Darling
‘’The Hotel’’ Part 2 by Lola Darling
‘’The Hotel’’ Part 3 by Lola Darling
‘’Множество Катрини’’ от Джон Грийн
‘’Моят път към теб’’ от Никълъс Спаркс
‘’Аз съм знаменитост’’ от Кейти Бърчал
‘’Българ’’ книга първа от Неделчо Богданов
‘’Българ’’ книга втора от Неделчо Богданов
‘’Самодива’’ от Краси Зуркова
‘’След теб’’ от Джоджо Мойс
‘’Me and Earl and the dying girl’’ by Jesse Andrews
‘’Малкият приятел’’ от Дона Тарт
‘’Всички наши места’’ от Дженифър Нивън
‘’Рубиненочервено’’ от Керстин Гир
‘’Книжарница на колела’’ от Джени Колган
‘’Стъкленият похлупак’’ от Силвия Плат
‘’Този път, за да ме чуеш’’ от Ралица Генчева
‘’Двор от мъгла и ярост’’ от Сара Дж.Маас
‘’Парченца от нашия живот’’ от Хелън Дънбар
‘’Сладко палаво момче’’ от Кристина Лорен
‘’Българ’’ книга трета от Неделчо Богданов
‘’Ангелско нашествие’’ от Сюзан Ий
‘’Never,Never’’ Part 2 by Colleen Hoover
‘’Сърца за разбиване’’ от Али Новак
‘’Елизабет е изчезнала’’ от Ема Хийли
‘’Never,Never’’ Part 3 by Colleen Hoover
‘’Удивителната и изключителна приказка за Мирър и Голиат’’ от Ишбел Бий.
‘’Хамлет’’ от Шекспир
‘’Прикачен’’ от Рейнбоу Роуъл
‘’Звезден полет’’ от Мелиса Ландърс
‘’Моят таен любовен живот’’ от Иво Сиромахов
‘’Домът на мис Перигрин за чудати деца’’ от Рансъм Ригс
‘’Ще бъда до теб’’ от Холи Голдбърг Слоун
‘’Кажи ми три неща’’ от Джули Бъксбаум
‘’Всичко, Всичко’’ от Никола Юн
‘’Перфектна химия’’ от Симон Елкелес
‘’Ясновидците’’ от Либа Брей
‘’Илумине’’ от Ейми Кауфман
‘’Ангелски свят’’ от Сюзан Ий
‘’Halloween Treats’’ by Alexa Riley
‘’Тези плитки гробове’’ от Дженифър Донали
‘’Аз съм пратеникът’’ от Маркъс Зюсак
‘’Малкият принц’’ от Антоан Дьо Сент Екзюпери
‘’Сирената’’ от Кийра Кас
‘’Призраци в моята глава’’ от Пол Трембли
‘’Бляскавият двор’’ от Ришел Мийд
‘’За да си спомня’’ от Лара Ейвъри
‘’Revved’’ by Samantha Towle

Дългият списък приключи. Книгите са подредени хронологично във времето, от началото до края. Отново казвам, че съм много доволна от себе си. Надявам се да надмина този резултат през 2017 година. Време е да ви кажа кои от всичките изброени книжки, са ми най на сърце, но няма да ги класирам, защото не мога да ги изброя.

‘’Фенка’’, беше първата ми книга за 2016 година, която спечели сърцето ми. Любимата ми Рейнбоу не спира да ме изненадва с прекрасния си начин на писане и усета да ме плени из между красивите страници и редове. За пореден път ще кажа, че обичам всяка една нейна книга.
‘’Крадецът на книги’’, ах втората ми прочетена книга за изминалата година, а я заобичах мигновено и не мога да я забравя до сега. Топли сърчицето ми, наистина много. Това беше една книга, с впечатляваща и трогваща история. Това е една от вечните истории, която започва само с една единствена идея, а именно силата на думите. Беше ми изключително интересно да прочета нещо от времето на нацистка Германия. Тази книга я препоръчвам винаги на първо място.
‘’Белжар’’, беше нещо необикновено. Това е една смайваща история за първата любов и за това в какво сме готови да се превърнем заради нея. Не, това не е от онези лигави романи. Това е истинска любов. Просто трябва да се прочете и да се усети.
‘’Двор от мъгла и ярост’’, тук слагам втората от трилогията, защото тя обърна цялото ми изградено мнение от първата. Мислих си, че никоя книга и то продължение ще успее да ме отнесе като ураганен вятър от кълбо с емоции. Не мислих, че ще се влюбя в определени герои, а после ще ги намразя от дъното на душата си. Сара Дж.Маас е ЛЕГЕНДАРНА! Оставам без дъх като чета книгите и.
‘’Малкият приятел’’, благодарение на нея отрих нова авторка, визирам Дона Тарт. Тази жена е прекалено описателна. Повечето ще го помислят за отегчително, но тя го прави по някакъв начин, чрез който ви вкарва в историята и загубвате представа за времето. Самата книга беше някак топла и истинска. Хареса ми. Тази година ще си отправя малко предизвикателство да прочета всяка една нейна преведена книга.
‘’Ангелско нашествие’’, беше едно страхотно начало за една много обещаваща трилогия. Продължението и не беше никак по-лошо. Напротив, беше още по-добро от предшественицата си. Целият свят беше създаден перфектно! Всичко до най-малкия детайл.
Доволна съм от прочетено от 2016-та година! Тази година в предизвикателството на Goodreads за 2017-та година, отново си отбелязах 60 книги! Обаче вярвам в себе си и ще надмина целта си! Надявам се времето и мотивацията да са с мен и да не ме напускат. Вие колко книги искате да прочетете вие през тази година? Пожелавам на всички ви една прекрасна година с много успехи, прекрасни книги, здраве разбира се, любов и разбирателство, както и истински хора до вас.


-Мари.

You May Also Like

2 коментара

  1. Честита Нова 2017 Година Мари! Бъди здрава, щастлива и все така непрекъснато четяща! <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти много, Лия! Честита Нова 2017-та година и на теб! Да ти се връща двойно! ^^

      Изтриване