''Кажи ми три неща'' на Джули Бъксбаум - Ревю.

Издателство: Егмонт
Автор: Джули Бъксбаум
Страници: 325
Оценка в Goodreads: 5/5

Анотация: 

Какво би станало ако човекът, от когото най-много се нуждаеш, е някой, когото никога не си срещал?
***
Аз: Кажи ми три неща, които не знам за теб. Освен името и всичко останало.
НН: добре. (1) мога да правя страхотническо сирене на грил. (2) преди една година бях напълно различен човек. (3)..не знам. май няма да го споделя.
Аз:Е, хайде, де. И без това нищо не споделяш.
НН: (3) харесвам те.

Аз: (3) И аз теб.

‘’Съвършените дни са за хора със скромни, осъществими мечти. А може би всъщност са за всички нас, защото ги има само когато погледнеш назад – струват ни се съвършени, защото са съдържали нещо, което необратимо и безвъзвратно сме изгубили.’’

Здравейте, книжни души! Отново съм тук с ревю, колко учудващо нали? Днес ще ви говоря отново за една страхотна книга. Книгата си я бях набелязала още преди да излезе на българския пазар в Goodreads. Съответно се подразбира, че бях истински щастлива, като разбрах, че Егмонт ще превеждат книгата. Освен това много нашумя в книжното общество и ми се отдаде възможност и аз да споделя мнението си за нея.
‘’Кажи ми три неща’’ е дюбютът на Джули Бъксбаум в young adult жанра, но тя се чете като работа на опитен автор. Джеси Холмс е принудена да загърби старият си живот и приятели в Чикаго, за да се премести в слънчевата и в началото не толкова дружелюбна атмосфера в Калифорния. Новото семейство сблъсква Джеси с отварянето на стари рани, а в новото училище тя се запознава както с нови приятели, така и с не по-малко настървени врагове. Това, което Джеси най-малко очаква се появява под формата на имейли, а именно – анонимен приятел, който започва да и дава съвети като за ‘’добре дошла в училището’’, така и да разкрива най-съкровените си мисли и терзания. Отначало подхождайки с огромно съмнение, Джеси постепенно разкрива и своите семейни проблеми, търсейки опора в Н.Н ( Някой/Никой) . Въпросът, който стои в основата на всичко е кой е този Н.Н? 
Тази книга е абсолютно зашеметяваща, отвътре, както и отвън. Влюбих се и в двете корици – оригиналната и българската. Интересно ми беше защо на оригиналната бяха изобразени гофрети, но постепенно ми стана ясно. Те са любов.

‘’Не, истината е, че не желая да бъда никъде другаде, защото където и да отида, пак ще съм си аз. Заклещена в това съзнание, в това тяло, в това грозно блато от човешки недостатъци.’’

Героите също бяха невероятни. О, Джеси. Нейната болка и гняв и безсилие и липса на чувствителност ги чувствах толкова реални и трагични. Можех да видя себе си в нея. Обичам я толкова много – тя е човек, на когото може да се разчита, интелигентна, трудолюбива.
Обичам начина, по който Бъксбаум движеше всички герои. Тяхната гимназия ‘’Уд Вали’’ е много по-различна от моята. Тази гимназия е изпълнена с богати сноби, с перфектна коса, модел, добър външен вид, странна органична храна. Аз никога не съм била в Калифорния, но просто авторката така освободи въображението ми, че буквално потънах в книгата.
Наистина съм много доволна от тази книга. Историята е невероятна, героинята е толкова силна и вдъхновяваща и романтиката е наистина сладка, без да има физическа интимност ( която е толкова голяма същевременно, но по свой си начин. ) Препоръчвам я на всеки. Знаех си, че Н.Н е той! Въпреки, че съм зле, от това, че съм болна, тази книга ме накара да се взема в ръце и да я довърша до край. Искам още..обичам я тази книга!  И като за финал ще споделя Три неща. 1) Книгата е страхотна. 2) Обичам както нея, така и героите. 3) Вече съм напълно сигурна.. целувките не са просто целувки. Те са чиста поезия.

Искрени благодарности на издателство Егмонт, за предоставената възможност да се добера до това малко съкровище.

-Мари.

You May Also Like

2 коментара

  1. Страхотно ревю, Мари! ❤ Аз също се влюбих в тази книга- тя е истинско литературно бижю.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти много, Натали! ❤ Ох, ами как няма да се влюбиш..тя е литературно бижу, както се изрази ти! Страхотна е! :)

      Изтриване